zondag 3 maart 2013

Sapvasten Day 2

Gisteravond rond 9 uur kon ik het niet meer handelen en ben voor het eerst sinds een lange tijd om half 10 gaan slapen! Door al die sapjes toch wel een klein beetje moeite om in slaap te komen, maar eenmaal in slaap betekende ook 10 uur slaap aan een stuk pakken, heerlijk! Vol energie ben ik de dag begonnen met het ontbijtsapje van dag 1 en daarna ben ik naar de sportschool gegaan voor een yoga lesje om half 10 (!). Ik heb me niet helemaal aan de regels gehouden, want ik wilde me echt even wassen met zeep vanmorgen plus een blushje op mijn wangen om maar niet op te vallen in die zaal ;) Ook tandenpoetsen blijf ik zorgvuldig doen, omdat die smaak in je mond  gaat tegenstaan na zoveel groente-fruit shakes.

Na de yogales ben ik nog even het Turks stoombad in gegaan, omdat de sauna overvol was en hutjemutje in een sauna is niet iets waar je op zit te wachten tijdens zo'n kuur (eigenlijk zit ik daar nooit op te wachten). Eenmaal thuis aangekomen besluit ik dan ook me weer lekker op te sluiten met de tv, laptop en boeken. Ik kan me niet meer herinneren dat ik een heel weekend zoveel op mezelf ben geweest, maar het bevalt me erg goed.

Het voorbereiden van die sappen is wel een hoop gedoe als je weinig energie hebt. Ook kwam er een enorme trek naar hamburgers met kaas en allerlei vet slecht eten in me opgezet. Niet aan toegegeven, maar wel pesto gemaakt (niks van geproefd) van mijn basilicumplant die alweer halfdood in de vensterbank stond dus daar ga ik aankomende week iets lekkers mee maken als beloning!

Wat heb je nodig voor dag 2:

- verse gember
- bos koriander
- 3 handen spinazie
- cayennepeper
- 2 citroenen
- 2 appels
- 2 bananen
- 1 komkommer
- 2 dadels
- 3 tenen knoflook
- stronk bleekselderij
- 1/2 rode biet
- 6 wortelen
- 1/2 chilipeper
- 8 tomaten
- kaneel

Het ontbijtsapje was weer dezelfde smoothie als gisteren. twee appels, twee bananen (niet in sapcentrifuge), twee dadels (niet in sapcentrifuge), twee handen spinazie en afgetopt met een snuf kaneel. Ook weer een probioticapil en een shot aloe vera sap (nog steeds niet aan gewend, bah).

Het lunchsapje bestaat uit 1 teen knoflook, 1 cm verse gember (geschild) een gepelde citroen, een hand spinazie, drie stengels bleekselderij, twee wortelen en wat cayennepeper voor de spicy bite!

Dit sapje bevat alleen groente en dat is even wennen, maar door die cayennepeper heeft het wel weer een lekkere afdronk.

Pittig lunchsapje

Vergeet niet genoeg kruidenthee en water te drinken!!

Het tussendoor sapje (half 4) bestaat uit een flinke hand spinazie, 1 teen knoflook, halve rode biet (ik heb gekookte gebruikt, maar als je ongekookte gebruikt was en schil ze dan!), drie stengels bleekselderij en twee wortelen.

Dit sapje kan ik echt niet naar binnen krijgen op de een of andere manier. Het lijkt wel of er zand in zit terwijl ik altijd alles grondig was van tevoren! Met lange tanden toch helemaal opgedronken, want het bevat natuurlijk wel de broodnodige vitamines!


Het tussendoorsapje met sterke groente smaak

Het dinersapje is dezelfde als gisteren; 8 tomaten, 1 komkommer, bos koriander, halve chilipeper en twee tenen knoflook.

Na al die groente sappen van vandaag had ik moeite met mijn dinersapje. Het blijft een lekker sapje, maar ik verlang nu toch wel naar iets warms of iets waar ik mijn tanden in kan zetten. Alleen maar vloeibaar voedsel voelt best wel onnatuurlijk dat ik er soms zelfs een klein beetje paniekerig van word (lastig uit te leggen, maar niet op een extreme manier). Kan ook komen doordat je flauw bent omdat je bepaalde voedingsstoffen niet binnenkrijgt.

De zogenaamde gazpacho verdiend een mooie decoratie!

Het eindresultaat van dag 2:
Morgen laatste dag en ik heb besloten om dan langzaam af te gaan bouwen met de kuur, omdat morgen een werkdag is en alleen sapjes de concentratie niet gaan halen vrees ik. Ik begin de dag met de ontbijtsmoothie en ga als lunch voorzichtig een salade met alleen maar groente en een licht soepje toevoegen. Het is belangrijk goed af te bouwen, omdat mijn spijsvertering een soort van plat heeft gelegen de afgelopen twee dagen.

To be continued!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You may also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...