vrijdag 8 maart 2013

Lavinia's Fridge: Gevulde avocado met een heerlijke kipsalade!!



Sinds kort ben ik echt verslaafd (in a good way) aan Pinterest! Al die lekkere recepten, oh my....! Dit recept komt van Pinterest (zie hier) en verdient zeker weten een plekje op mijn blog in de "Lavinia's Fridge" categorie welteverstaan! Ik had alles in huis behalve de kip, omdat je die toch het beste vers van de grill kan halen. Kortom, gezond, super makkelijk en LEKKER!!!! Deze salade doet het ook goed op feestjes, omdat de presentatie er heel gezellig uit ziet.

Wat heb je nodig (2 personen):

- Halve kip van de grill (ik haal mijn grill kippetjes vaak bij de Turk om de hoek, deze is verkozen tot een van de beste uit mijn buurt)
- Bosje koriander
- 2 bos uitjes
- zwarte bonen
- mais
- cherrytomaten
- 1 eetlepel mayonaise
- 1 eetlepel witte wijn azijn
- 1 of 2 avocado's
- peper & zout

Hoe maak je het:

Pluk de kippenborst van het karkas in kleine stukjes en verwijder het vel. Snijd de bos-uitjes en de cherrytomaten. Hussel nu in een kom de kip met de zwarte bonen, mais, cherrytomaten, koriander (naar smaak) en breng op smaak met de mayonaise, witte wijn azijn en peper & zout. Snijd de avocado('s) doormidden en verwijder de pit. Verdeel nu de salade over de avocado helften en lekker smullen maar!!!

Enjoy!!!

-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You may also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...