woensdag 6 maart 2013

Happy Food: Kabeljauwpakketje uit de oven met pesto en courgette


Ik heb echt de lente in mijn bol en na al dat sapvasten heb ik toch wel weer zin gekregen in normaal eten! Afgelopen weekend leek mijn basilicumplant het niet meer te overleven en wat is er nou leuker dan je eigen pesto ervan maken?! Gisteravond heb ik even inspiratie opgedaan en dit is het resultaat, een vispakketje van kabeljauw met pesto, courgette en roma tomaatjes! Wat een feestje om dit op te mogen eten, top combinatie al zeg ik het zelf! Heerlijk met gebakken aardappeltjes of pasta!

Wat heb je nodig:

- kabeljauwhaasje
- courgette in plakjes
- roma tomaatjes, doormidden gesneden
- bosje peterselie
- olijfolie extra vierge
- sourcream
- peper/zout

Pesto:

- 2 teentjes knoflook, in stukjes
- handje pijnboompitten
- scheut olijfolie extra vierge
- bos verse basilicum
- plusminus 50 gram parmezaanse kaas in grove stukken
- vijzel of keukenmachine

Hoe maak je het:

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Begin met het maken van de pesto door eerst de pijnboompitten te bakken in een koekenpan. Laat afkoelen en ga ondertussen verder met de rest. Pesto is eenvoudig uit de losse hand te maken! Voeg alle ingredienten toe aan de vijzel of keukenmachine (ik gebruik een mini variant die bij mijn staafmixer hoort) en maal alles samen. Breng op smaak met zout en peper en proef of het aan jou smaak voldoet.

Maak een pakketje van aluminium folie of bakpapier en leg de kabeljauw hierin, beetje bestrijken met olijfolie en op smaak brengen met zout en peper. Verdeel de pesto op de bovenkant van de kabeljauw enbekleed de zijkanten met de plakjes courgette en de tomaatjes. Zie foto hieronder. Bestrijk de courgette plakjes met 2 eetlepels sourcream, beetje peterselie erover en zet het voor 20 minuten in de oven. Bereid in de tussentijd je aardappeltjes of pasta.




 

Enjoy!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You may also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...