donderdag 14 februari 2013

Prei Stamppot met lams merquez worstjes!


Het sneeuwt lekker door... Wanneer is het voorbij en kunnen we weer lekker zonder jas naar buiten??? Dat vraag ik me al maanden af eigenlijk. In de tussentijd blijf ik maar lekker maaltjes koken die passen bij het weer, vandaar nu de prei stamppot! Prei is ontzettend gezond en een stamppotje op zijn tijd is echt hemels! Ik haal mijn groente altijd bij de plaatselijke groenteboer op de hoek en hij verkoopt oa. ook heerlijk gekruide lams merquez worstjes. Tijd voor een combi dacht ik zo!

Wat heb je nodig voor 4 personen:

- 800 gram aardappelen
- 2 preien, in ringen
- Bosje peterselie
- Bakje Boursin
- Katenspek in stukjes gesneden (hoeveelheid naar smaak)
- Lams merquez worstjes (ik reken altijd 2 per persoon)

Hoe maak je het:

Schil allereerst de aardappelen en kook ze in 20 minuten gaar met wat zout. Snijd ondertussen de prei in ringen en was het goed in een zeef! Verhit een klein beetje olie of boter in een wok en smoor de prei hierin.

Als de aardappelen gaar zijn stamp je het fijn samen met de boursin en als laatste de katenspek, prei en fijngesneden peterselie. Breng op smaak met zout en peper. Warm nog een paar minuten door.

Bak ondertussen de lams merquez worstjes in een klontje roomboter op hoog vuur in een braadpan oid tot ze bruin worden. Regelmatig keren is een must!

Bord opdienen en worstjes als laatst met een beetje jus! Jammie!
 
Eet Smakelijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You may also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...