vrijdag 8 juni 2012

Pasta Pesto met Courgette en Pijnboompitten






Mijn vrienden zullen gek op kijken nu. Pasta, Lavinia? Jaahaa ik eet heus wel af en toe pasta hoor. Ik heb een paar jaar geleden pasta uit mijn voedingspatroon gewist toen ik veel met sporten bezig was. Klinkt totaal niet logisch, maar ik dacht dat je er dik van werd. Dit is een soort van blijven hangen, maar eigenlijk vind ik het ook wel best. Ik geniet nu veel meer van een heerlijk pasta gerecht dan eerst. Ik eet wel volkoren pasta, omdat het veel beter verteerbaar is en je er echt NIKS van proeft vergeleken bij de witte variant. Het liefst heb ik verse pasta van Vapiano in Amsterdam of helemaal zelfgemaakt, maar dit keer heb ik de biologische volkoren spaghetti van de AH gebruikt. Ook prima! En met de pesto, idem dito. Dit keer vers uit een bakje, normaal vers uit mijn vijzel.

Wat heb je nodig:

- Biologische Volkoren Spaghetti (AH of kies zelf iets uit)
- 1 Courgette (in blokjes)
- 1 rode ui (gesnipperd)
- 2 tenen knoflook (kleine stukjes gesneden)
- Pijnboompitten (handje)
- Verse pesto (AH, maar ik verkies zelfgemaakte pesto toch boven alles, nu geen tijd voor)
- Verse parmezaanse kaas
- Verse basilicum
- Peper/Zout

Maken:

Snij alle ingredienten en pak een wok, koekenpan en kookpan.

Bak vervolgens in de koekenpan de pijnboompitten en laat afkoelen in een schaaltje.

Zet water op en laat koken. Het ligt eraan wat voor pasta je hebt. Mijne moest nu 8 minuten ongeveer, maar als je verse pasta hebt dan is dat veeel korter en kan je het beter tot op het laatst bewaren.

Verhit olie in de wok en bak de ui, knoflook. Voeg na 3 minuten de courgette (in blokjes) toe. Zet op laag vuur.

Voeg de spaghetti toe aan het kokende water. Check altijd tussendoor of het al gaar is. Je wil natuurlijk wel perfecte slierten.

Nu kunnen er twee flinke eetlepels pesto bij de groenten in de wok. Roer door en voeg vervolgens ook de pijnboompitten toe. Giet de spaghetti af en voeg toe aan de wok, even flink husselen. Peper & zout erbij en als finising touch lekker wat verse parmezaan krullen eroverheen en klaar is Kees!!!


Buon Appetito

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You may also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...