vrijdag 11 mei 2012

Zomers Courgette/Erwten soepje





Heel veel mensen denken dat soep een hele klus is om te maken. Nou, ik vind het een van de makkelijkste dingen om te maken en dat zal voor jullie al snel duidelijk worden. Een staafmixer is wel de musthave wanneer je soep gaat maken tenzij je van grote brokken in je soepje houdt :)

Deze courgettesoep maak ik constant weer anders. Ik had erwtjes over, want mijn vriezer is onbetrouwbaar dus heb die er ook bijgemikt voor extra kleur en binding van de soep. Zo hoef je dus geen aardappelen te gebruiken als je een dikkere soep wilt krijgen.

Ik gebruik bouillonblokjes. Natuurlijk niet echt the right thing to do, maar ik had geen zelfgetrokken bouillon in huis en ben eigenlijk niet snel van plan mijn hele zondag daaraan te wijden. Deze soep is net zo lekker en super easy en dat is wat telt op mijn blog!

Wat heb je nodig:

- 2 courgettes
- 2 bouillonblokjes (ik heb kip en groente gebruikt)
- 2 grote uien
- Hand tuin-erwtjes (kwart pak ongeveer)
- Zout/Peper
- Kerriepoeder
- 1 liter water
- Creme Fraiche
- Basilicumblaadje voor de garnering

- Staafmixer


Let's cook!


Stap 1

Snij de uien en courgettes in stukken. Niet te groot en niet te klein. Ik schil de courgettes niet, dan verliest het de smaak. Vul een maatbeker met 1 liter warm water en los daarin de bouillonblokjes op.

Stap 2

Fruit de ui in een hoge soeppan en na 2 minuten kunnen de in stukken gesneden cougettes erbij. Beetje husselen en daarna kunnen de erwtjes erbij.




Stap 3


Nu kan de bouillon erbij in de soeppan. Laten koken tot alles redelijk zacht is gekookt. Nu is het alleen nog een kwestie van pureren met de staafmixer tot een gladde massa.


Stap 4


De soep op smaak brengen met zout, peper en kerriepoeder. Wel even proeven tussendoor, omdat soep snel flauw kan zijn en dat willen we niet. Pas ook op dat het niet te zout wordt want bouillon is ook al zout. Vandaar dat ik nog kerriepoeder erbij doe voor meer pit.




* Done and done! Je kan de soep opserveren met een lepel creme fraiche en een blaadje basilicum.




Eet smakelijk!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You may also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...